Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

THEMABIJEENKOMST DIGITALE AGENDA: 2020

20/05/2016

 

 

THEMABIJEENKOMST DIGITALE AGENDA: 2020: SAMEN DOEN! samen aanbesteden, partijen verbinden

                                                              

Datum:            15 juni 2016

Plaats:             Utrecht

                        De Zilveren Vosch

                        Plompetorengracht 3

 

De bestuen van de VIAG en IMG 100.000+ hebben de handen ineen geslagen en organiseren gezamenlijk een Themamiddag welk in het teken staat van "Samen doen!". Deze bijeenkomst is aleen voor leden van zowel de IMG 100.000+ als de VIAG.

PROGRAMMA

12.30               Inloop met broodjeslunch

13.30               VIAG EN IMG: STERKE KOEPELS TREKKEN SAMEN OP

Plenaire opening door Arend van Beek, voorzitter VIAG en Raymond Alexander, plv. voorzitter IMG100.000+ 

VIAG en IMG100.000+ streven in hoofdzaak hetzelfde doel na: sterk, transparant lokaal bestuur en excellente dienstverlening mede mogelijk maken door optimaal gebruik van de middelen die de digitale overheid tot haar beschikking heeft. Wat we samen kunnen doen, willen we samen bereiken. Waar kunnen we nog afzonderlijk het verschil maken?

14.00               Waarheen leidt de Digitale Agenda 2020?

Parallelle deelsessie 1 o.l.v. Koen Wortmann, VNG en Huub Westendorp, KING                     

De digitale samenleving vraagt om innovatie van de dienstverlening en de informatievoorziening van de overheid. De Digitale Agenda 2020 biedt gemeenten de noodzakelijke innovatieruimte. Via de pilotstarter kunnen innovatieve voorstellen voor de Digitale Agenda 2020 worden gedaan. De Algemene Ledenvergadering van   de VNG stelt de agenda vast en stelt middelen beschikbaar voor de uitvoering.

Welke voorstellen zijn gehonoreerd op de ALV van 8 juni? Welke kan gaat het op? Welke (vormen van) samenwerking van overheids- en marktpartijen is wenselijk? Daarover gaat deze deelsessie die volop ruimte laat voor discussie.                                          

14.00               Succesrijke aanpak gezamenlijke aanbesteding, of: hoe kom je tot een concreet resultaat?

Parallelle deelsessie 2 o.l.v. Daan Oltheten KING

GT (Gemeentelijke Telecommunicatie) heeft voor meer dan 280 gemeenten (en daaraan gelieerde organisaties) mobiele data en spraak aanbesteed. Het is wat GT betreft de eerste in een lange rij. Momenteel is GT bezig met het organiseren van een gezamenlijke aanbesteding van vaste data en spraak. Bovendien bekijkt zij of het mogelijk is om een kopie van de aanbesteding mobiele data en spraak op te tuigen voor de gemeenten die niet hebben meegedaan met de eerste aanbesteding.

De kracht van dit succes zit ‘m in de combinatie van een aantal factoren. In deze presentatie geven zij u een doorkijkje in de opzet en werking van een gezamenlijke  aanbesteding.

GT richt zich op de gezamenlijke inkoop van producten en diensten via een aanbesteding. Het project is geïnitieerd door de gemeenten Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Rotterdam, bestuursdienst Ommen-Hardenberg, VNG en KING. Het past in het streven van VNG om door gezamenlijk optreden gemeenten te faciliteren    bij (beleids)processen en het past bij de beweging van de VNG om meer collectieve voorzieningen te organiseren, zoals beschreven in ‘Gemeenten op weg naar 2020’.                                             

14.50               Pauze en wisseling van sessie

15.20               Herhaling deelsessies 1 en 2

16.00               Plenaire afronding

                        met hapje en drankje

 

LOCATIE         De Zilveren Vosch, Plompetorengracht 3, 3512 CA Utrecht

 

 Per OV:

Vanaf het Centraal Station zijn zij vrij eenvoudig te bereiken. De wandeling naar de Plompetorengracht bedraagt ongeveer 12 minuten. Wij adviseren u Hoog Catherijne uit te lopen richting de stad. U komt vervolgens op het Vredenburg terecht. Daar houdt u links aan, steekt het Marktplein over en na 200 meter komt u op de Lange Viestraat waar u rechtsaf inslaat. U steekt over (langs de ‘McDonalds’) en vervolgt de Lange Viestraat. Op de hoek bij de ‘Subway’ slaat u linksaf de Voorstraat op. U wandelt met de bocht mee naar rechts totdat u aan uw rechterhand de bioscoop ‘City Movies’ ziet. U slaat hier linksaf de Plompetorengracht op. De Zilveren Vosch bevindt zich aan uw rechterhand. U kunt ook op het station stadsbussen 3, 4, 8 of 28 nemen en bij de halte Janskerkhof uitstappen.

 Per Auto:

De Zilveren Vosch ligt aan de oostelijke zijde van het centrum van Utrecht, net binnen de singel. Op ongeveer 5 minuten lopen bevinden zich twee parkeergarages:

-        Kruisstraat (5 minuten lopen): 2 euro per uur, dagtarief 16,50 euro. (Kruisstraat 2)

-        Grifthoek (8 minuten lopen): 1,55 euro per uur, dagtarief 12,40 euro. (Wittevrouwensingel 96)

Betaald parkeren kunt u voor de deur (4 euro per uur) op de Plompetorengracht

Deelname    

Deelname aan deze themamiddag is gratis voor leden van de VIAG en IMG100.000+. De inlooplunch is facultatief, daarvoor moeten deelnemers zich apart aanmelden. Aan wie zich opgeeft, maar zonder opgaaf van redenen niet deelneemt, wordt € 50 in rekening gebracht.

U kunt zich tot 7 juni aanmelden met een e-mailbericht aan monique@event-house.nl. Eventhouse verwerkt de aanmeldingen in volgorde van binnenkomst; er is plaats voor maximaal 60 deelnemers.

Geef bij uw aanmelding dus ook aan of u van de aangeboden lunch gebruik wenst te maken!